Nov 17, 2016

Set Berpantang Shaklee Bantu Ibu Cergas dan Tiada Masalah Sembelit

Bulan ni ada beberapa orang kenalan dan jiran selamat menimang cahaya mata..owh seronoknya hati kan..Yang mendengar pun seronok apatah lagi yang menerimanya.Bila tatap wajah anak di kandung buat pertama kali mesti tersenyum puas..pandang wajahnya,matanya,hidungnya, mulutnya..owh sungguh ketenangan tak dapat di ungkap dengan kata-kata. Speechless..walau banyak kali kehamilan perasaan itu tetap sama.

Image result for ibu berpantang


Proses kehamilan dan bersalin memang memerlukan tenaga tambahan dan kekuatan luar biasa. Ajaib sungguh Allah berikan kekuatan kepada wanita yang lemah dapat menahan sakit yang teramat. Sebab itu perlu kita hormati dan kasihi ibu kita selepas Allah dan Nabi.

Hari ni nak share sikit pengalaman Testimoni Set Bersalin Shaklee. Set berpantang ni memang saya dah makan dan ambil semasa berpantang anak ke empat. Memang tak terasa seperti berada dalam pantang. Badan cergas, bertenaga je walau anak kerap bangun malam dan susu pun alhamdulillah cepat terhasil.

Boleh baca pengalaman manis saya di sini: 

Pengalaman Berpantang anak ke 4 dengan bantuan suami sahaja


Jom baca perkogsian Puan Asilah yang berpantang dengan set Bersalin Shaklee untuk anak kedua beliau.

Set pantang Shaklee bantu berikan tenaga berpanjangan dan luka cepat sembuh


Hai, nama saya Asilah. Berumur 27 tahun, ada 2 orang anak. Sorang boy dan sorang girl. Yang boy tu, dah 3 tahun 4 bulan. Yang girl tu pulak, baru 7 bulan lebih.
.
.
Ok, saya nak share something yang bestt sangat dengan anda semua. Rugi sangat sapa yang tak baca sampai habis ni. Hihi..Saya ada pengalaman bersalinkan anak saya dengan cara yang berbeza. Si abg tu, bersalin secara czer. Yg si adik tu pulak, bersalin normal. Alhamdulillah anak2 saya sihat, saya pun ok. ;)
.
.
First time rasa betul-betul jatuh cinta dengan Shaklee, sebab set pantang ni lah..Masa tu, saya baru beranakkan anak sulung saya. Firas Ammar dilahirkan secara czer seberat 3.5kg.Dah balik rumah, kak ipar saya hadiahkan set pantang Shaklee ni. Tapi masa tu dia bagi VITALEA, ZINC, B COMPLEX dan VITA C je.
.
.
Memang sebenarnya saya tak beli apa-apa set pantang lagi pun masa tu. Rezekii...Hehe...Tanpa sebarang jamu, saya hanya bergantung kat set pantang Shaklee ni 100%..Saya tak join membership Shaklee lagi tau time ni, kak ipar saya je yang bergiat aktif dengan Shaklee. Dalam hati kata la jugak, ok ke Shaklee ni...Vitamin je pn...Selalu orang pantang amek jamu kan..huhu...
.
.
14 hari berpantang, berat saya turun, back to normal. Macam sebelum mengandung, 46kg...Sukaa sangat-sangat la..Dah bersalin czer, anak sulong pulak tu kan.Saya hanya bergantung sepenuhnya kepada set pantang Shaklee.
.
.
Yang anak kedua ni pun, saya amalkan set pantang Shaklee. (Vitalea, B Complex, Vita C Plus, Zinc, Ostematrix dan ESP) Walaupun bersalin normal, saya senang nak buang air besar. Seawal hari ke-3 berpantang, saya dah buang air besar. Ostematrix 
tu best, melembutkan najis dan sekaligus menyenangkan saya untuk ke toilet. Legaa sangat-sangat. 

.
.
Set pantang ni bukan je bagi luka bersalin saya cepat baik, tapi memberikan tenaga berpanjangan. Seriously saya cakap, set pantang ni memang best! Even malam-malam berjaga susukan baby, tapi bila siang tu, tak rasa sakit-sakit kepala pun..(B Complex hindar stress). ESP tu memudarkan strech marks tau..Tak la nampak perut tu hitam je dari kesan strech marks. 
.
.
Bila saya share cerita set pantang ni dengan kawan-kawan saya, mostly memang akan pilih set pantang ni sebagai pilihan mereka ketika berpantang. Alhamdulillah, apa yang saya kongsikan ni, saya dah lalui dan rasa sendiri kehebatan Set Pantang Shaklee.



Haa bestkan..paling seronok sebab takde masalah sembelit dalam pantang ni. yang pernah alami sembelit atau memang sukar membuang saya suggest sangat ambil Ostematrix seperti yang di maklumkan di atas. Pengalaman saya sendiri ambil, hari pertama kat wad lagi dah membuang..Tak perlu lagi nak tahan-tahan sakit ni. Perit tau sembelit ni..Kalau di biarkan boleh menjadi buasir lagi teruk jadinya.

Ibu-ibu yang masih mencari set berpantang mana yang sesuai, saya suggest cubalah set berpantang ni. Memang berbaloi beli dan guna. Bukan setakat dalam pantang perlu ambil malah sampai menyusu boleh makan tau. 

Best tak perlu risau anak kene demam kuning tetap boleh makan seperti biasa. Lagilah kalau bayi demam kuning ni kita perlu extra tenaga kerana perlu ulang alik pergi hospital ambil darah, perlu susu banyak (ESP boleh membantu) untuk cepat demam kuning turun. 


Jom baca lagi pengalaman ibu-ibu lain yang sudah mengambil set berpantang shaklee di link berikut:




Sekiranya ibu berminat untuk mendapatkan set bersalin shaklee ini boleh hubungi saya seperti berikut:






No comments:

Post a Comment