Jun 16, 2016

Teh sedap ini hilangkan mengantuk semasa terawikh

Pejam celik pejam celik dah melepasi 10 hari ramadhan..Apa khabar semua? Masih bersemangat bangun sahur? Bangun tau jangan tak bangun..rugi tak bersahur ni..Banyak keberkatan dan Allah pun suka. Sunnah nabi dapat lagi pahala.

Tak lalu nak makan pagi-pagi ni,sedap lagi tidur daripada makan kan..Tapi bangunlah walau minum air segelas pun.Lagi bagus shake-shake je set ramadhan ni..Kenyang pun kenyang dan pastinya tahan perut supaya tak lapar sangat dan beri tenaga


Set sahur ramadhan bertenaga

Kat rumah saya ada 4 suplemen atas ni..Paling mudah,saya shake je ketiga-tiga suplemen atas ni kecuali cinch tea..

Gabungan performance drink,mealshake dan ESP memang sangat sedap..nak lagi tahan kenyang lebih lama ,korang boleh masukkan sedikit chia seeds dalam ni..memang habis menjilat shaker...hehe


ESP with chia seeds

Ok,saya dah bercerita di entry lepas mengenai set ramadhan bertenaga ni..Memang mudahkan sangat time bersahur ni..Lagi-lagi anak-anak tak berapa selera jugak nak makan nasi.

Saya shake segelas mealshake dan buat overnight oats. Rupanya oat ni sedap di makan sejuk-sejuk dan letak bende-bende manis sikit macam buah-buahan.

Untuk beberapa hari lepas,saya cuba buat overnight oats ni,letak instant organic oat,air susu strawberry dlm kotak tu,sedikit chia seeds dan kismis.

Fuhh laju anak anak solehah berdua kt rumah ni makan time sahur..lagi banyak makan oats ni dari nasi. Serius memang sedap.Tak muak dan sejuk-sejuk sikit tu sungguh nyaman.


Kebetulan sebenarnya buat overnight oats ni..sebab buat detoks shaklee dengan kawan-kawan lain. Bila cuba resepi ni eh sedapla pulak dan anak-anak pun suka..Diorang request nak makan oat ni time sahur..so gigihla umie campurkan bahan-bahan ni sebelum tidur.

Banyak sebenarnya resepi overnight oats ni dalam internet.Mat-mat salleh lg terer makan bende ni..Sedap dan mengenyangkan.

Dan apa yang saya perhatikan anak-anak lebih bertenaga dan kurang rasa lapar..Time ramadhan ni diorang jarang sangat tidur lepas subuh..Ada je aktiviti yang dibuat.

Paling tak tahan main kejar-kejar dan sembunyi lepas subuh..ya Allah,macam mau runtuh umah😂😂


Satu lagi time berpuasa ni yang tak boleh miss adalah air cinch energy tea ni..lepas makan nasi waktu berbuka kebiasaan mata sangat layu dan mengantuk.

So nak berterawikh dah malas-malas,tapi rugilah kan..terawikh pun setahun sekali je..Bulan ni la nak gandakan pahala banyak-banyak. Jadi buatla siap-siap teh energy ni 1 cawan or boleh campurkan dengan performance drink.

Saya suka buat suam-suam letak sedikit hirisan lemon dan 1 sudu madu.Fuhh memang segar dan berpeluh-peluh.


Tryla minum cinch energy tea ni..memang tak tipu boleh hilangkan mengantuk. Teh ni juga saya suka bawak bila travel balik kampung. Lagi-lagi bila encik husband suka travel malam. Haa dah dekat nak raya ni memang kene standby cinch tea ni tau..


Cinch tea ni dalam bentuk sachet.Jadi mudah sebenarnya tuang sahaja dan boleh selit dalam beg or dalam kereta.

Insyaallah, semoga minuman-minuman yang saya kongsi ini dapat bantu anda semua kekal cergas bertenaga sepanjang Ramadhan ni.

Saya dah cuba dan memang berpuas hati. Dan saya pasti anda juga alami masalah sama seperti saya.so,jangan lengah-lengah lagi untuk dapatkannya.

Ops nak raya ni,poslaju dan khidmat gdex dan citylink pun dah makin slow..So booking dan beli awal-awal ya.

Nak dapatkan set ramadhan bertenaga,set sahur ohsem tu atau cinch energy teh jangan lupa roger-roger ya✌:-)

Boleh pm/whatsapp di 016 358 9018

Like FB page : impianz Shoppe
Add friend : suhaila johar

Salam ramadhan.


No comments:

Post a Comment