Feb 25, 2013

Rawatan RESDUNG/Allergy dengan Shaklee



Assalamualaikum..Semoga anda semua sihat walafiat dan sentiasa ceria:-)


Anda kerap bersin waktu pagi?alah kepada makanan seafood?Gatal-gatal pada kawasan hidung dan sekitar muka?

Tanda-tanda ini menunjukkan anda sensitif kepada habuk,hama,perubahan cuaca,tekanan emosi dan juga alahan kepada sesetengah makanan..

Dalam Shaklee,Vitamin sesuai untuk masalah-masalah di atas adalah

SET G (ALFAFA,Vitamin C,Vitamin B) 

  
Cara pengambilan :

B-Complex – 1 biji sehari (selepas makan).

Vitamin C – 2 biji sehari. 1 biji pagi, 1 biji malam (selepas makan).

Alfalfa – 4 biji sehari. 2 biji pagi, 2 biji malam (selepas makan).


Masalah saya sendiri sebelum ini setiap pagi saya kerap bersin..Saya alah pada sejuk..Kebiasaan lepas sahaja saya keluar dari bilik air,bersin saya yang tak henti tu mesti mengejutkan anak2 terutama baby Umair yang telinga lintah..Hish…Sudahnya nak solat pun dah tak khusyuk sebab anak dah terjagakan..


Alhamdulillah lepas saya consume produk shaklee,masalah saya terus hilang..SUKA3:-)


TESTIMONIAL SET RESDUNG

Testimonial Resdung 1:

"Sy mmpunyai masalah resdung yg agak kronik..tetapi...slepas sy mngambil set resdung drpda shaklee..alhamdulillah..ia brkesan dgn izin Allah..so,sy xprlu menggaru hdung sy dgn mggunakan garfu lgi ;p...tq Nik Nurul Husna" - Asyraf Alias (setelah seminggu consume)

Testimonial Resdung 2:

"Nak share jugak sikit testimoni saya sebagai seorang pengidap resdung tegar. 
Dulu, tisu mmg sahabat baik saya. saya mmg tak boleh berpisah dengan tisu. kat rumah, dalam kete, dalam handbag. mesti ada tisu. kat rumah plak kotak tisu sentiasa ada kat ruang tamu, bilik, dapur....tujuan untuk memudahkan saya apabila selsema. sebab selsema mmg sahabat baik saya sekali dengan cik tisu. 

Tapi Alhamdulillah....resdung yang saya hidapi selama lebih 20 tahun kini telah sembuh sejak saya mengamalkan set 3M yg mana ada set G di dalamnya...ada jugakla saya selsema kdg2 tapi yang penting ia TIDAK MELARAT SEPERTIMANA DULU. bersin 2-3 kali, hembus2 hingus sikit terus baik. 

kalo dulu...sorilah, kalo tisu tak habis sekotak tak sah, sampaikan suami saya yang bukan pengidap resdung pun saya tgk dah start berkawan dgn tisu...hahahaa (cam lawak) plak. tapi tulah, ALHAMDULILLAH...dah takde dah selsema kronik mcm dulu. tak larat la...sampai saya pernah kena diagnose ada ketumbuhan dalam hidung tau...astaghfirullah..."
 - 

Testimonial Resdung 3:

"Alhamdulillah..sy pun pengidap resdung jugak tp xde la kronik sgt.. hehe pun baik slps amek set D+alfalfa+ ESP.. skrg pun ramai member bg tau mslh resdung or alergik seafood dh hilang." - Su AnNajah

Testimonial Resdung 4:

"Alhamdulillah.. Sy pun merasai kesannya.. Wpun blum baik sepenuhnya.. Tp amat jauh beza sblm consume shaklee.. Dulu sampai sakit2 kpala dan bengkak2 kelenjar.. Mesti ada clarityne@zyrtec kat rmh ni.. Skrg bukan keperluan dah.. Sy teruskan dgn tmbh nutriferon utk kuatkan sistem imun selain teruskn dgn alfalfa, vit c dll.. Mmg berbeza la.. Alhamdulillah..."
 - Mushafizah A Samad 


Bagaimana Alfalfa Membantu Masalah Resdung?

Congestion of the sinuses, nasal passages and lungs is usually caused by infections, seasonal allergies or allergic reactions to food, or it's the result of tissue damage from toxin exposure, according to “Harrison's Principles of Internal Medicine.” The main symptoms of congestion -- fluid buildup and mucus secretion -- are caused by the overproduction and release of histamine, which dilates blood and lymph vessels and leads to secretion of mucus from goblet cells within mucus membranes. The seeds and sprouts of alfalfa contain plant compounds that display antihistamine properties and have a soothing effect on irritated mucus membranes. Furthermore, the antimicrobial properties of alfalfa leaves may be helpful in combating sinus congestion caused by bacteria or by a viral or fungal infection.


Cuba Sekarang anda pasti merasa perubahannya..Hidup Sihat Dengan Vitamin Semulajadi


FB: Suhaila Johar /Impianz Shoppe

SMS/whatsapp :016 3589018
email: sufiyah44@gmail.com

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

No comments:

Post a Comment